Monday, April 27, 2009

Siapa Khianati Melayu??


Tidak perlulah untuk berhujah atau bercerita panjang menjela siapa yang khianati bangsa Melayu. Cuba kita semua lihat dan hayati Perlembagaan Umno Fasal 3 di bawah dan fikirkanlah sendiri segala peristiwa, perkara dan tindakan yang telah berlaku atau dilakukan oleh Umno.

FASAL 3
ASAS DAN TUJUAN

UMNO adalah sebuah parti politik yang berjuang mendukung cita-cita kebangsaan Melayu demi mengekalkan maruh dan martabat bangsa, agama dan negara.
(mampukah dasar 1 Malaysia (One Malaysia) dapat dilaksanakan sedangkan ini adalah cita-cita Umno?)

3.1 Mempertahankan kemerdekaan dan kedaulatan negara.

3.2 Mendukung dan mempertahankan Perlembagaan Negara, Perlembagaan Negeri-negeri dan Raja Berpelembagaan.
(Contoh terkini dan jelas-lihat sahaja isu Perak; Umno secara tidak demokratik telah merampas kerajaan negeri Perak yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat dengan membelakangkan Undang-undang Tubuh Negeri, menafikan kuasa Speaker DUN, membeli wakil rakyat PR untuk melompat dan menubuhkan kerajaan haram di Perak)

3.3 Menegak, mempertahan dan mengembangkan Islam, agama rasmi negara serta menghormati prinsip kebebasan beragama.
(hukum hudud pun tak berani nak tegakkan...dengan tak semena-mena timbul Islam Hadhari! Isu murtad melantun-lantun dipekik lolong tapi tiada sebarang tindakan daripada Umno)

3.4 Mempertahankan kedaulatan rakyat dan keadilan sosial dengan mengamalkan Sistem Pemerintahan Demokrasi Berparlimen serta memajukan ekonomi rakyat Melayu dan Bumiputera khasnya dan rakyat Malaysia amnya.
(Umno mempertahankan Ketuanan Melayu BUKAN Ketuanan Rakyat (kedaulatan rakyat & keadilan sosial)...akhirnya Najib hapuskan jugak DEB..sebab mana hilangnya sasaran 30% kuasa ekonomi Bumiputera?? Hanya kroni sahaja yang dapat...rakyat Melayu kesuluruhannya tak dapat!)

3.5 Menjamin kedudukan Bahasa Kebangsaan (Bahasa Melayu) sebagai bahasa rasmi yang tunggal dan Kebudayaan Kebangsaan yang berteraskan Kebudayaan Melayu.
(Mahathir lah yang menjadi manusia pertama dalam Umno mengkhianati Fasal ini. Laksanakan PPSMI dan ramai dalam Umno jadi tukang angguk tanpa ada yang berani menentang...PR ke yang khianat bahasa Melayu dan bangsa Melayu???)

3.6 Mewujudkan kerjasama antara kaum bagi melahirkan satu bangsa Malaysia yang kuat dan bersatu berasaskan kepada hak-hak Asasi Manusia dan Hak-Hak Istimewa Orang Melayu dan Bumiputera.
(kerjasama yang wujud sejak merdeka hanyalah antara MIC, MCA dan Gerakan sahaja...tidak menyeluruh. Umno sedia mempertahankan status-quo antara parti komponen sahaja dan tidak secara bersama parti pembangkang sebab takut kehilangan kuasa. Pentingnya kepada Umno dasar perkauman dipertahankan supaya terus berkuasa. Itu yang ada gerombolan dalam Umno fobia, gerun dan gusar dengan keupayaan PKR menyatukan semua bangsa dalm satu parti. Maka ditimbulkanlah isu-isu DSAI nak jual negaralah, perosak bangsa Melayulah...)

1 comment:

  1. tahniah ....

    tapi awat pic ketua amk rasah letak pic masa muda hahaha

    ReplyDelete